Thursday, August 5, 2010

♥Berdiet Ala Selebriti part 2♥

Pada mereka yang tiada masalah berdiet mudahlah tetapi bagaimana pula meraka yang susah nak berdiet kerana terbiasa dengan rutin harian mereka dan tiada masa nak mencuba.
so sini ada cara yang ringkas dan mudah tanpa berdiet dengan ketat sambil pada itu niat dihati mesti tanamkan azam mahu menurunkan berat badan yea.
  • Diet SeimbangFree Avatars
Elakkan makanan berasakan karbohidrat dan protein waktu yang sama. lebihkan pengambilan buahan dan sayuran. Segala jenis pemakanan perlulah tahu kandungan dan khasitnya. sekarangkan dah mudah jikalau search kt internet macam maklumat² boleh dapat, selain dari farmasi.
  • Kurangkan pengambilan gula Food_and_Drink Blinkies
eloklah kurangkan gula setiap apa jenis makanan, bukan saja dapatkan mengelakkan dari penyakit yang lain tetapi juga dapat mengurang berat badan dengan cepat. Bila kita mengambil makanan manis maka cepatlah kita berasa lapar.
  • Makanan berproteinFree Smileys
Dalam seminggu dua cubalah pula makanan yang mengandungi protein saja, kemudian makanan sayuran dan buahan. cara ini juga menurun berat badan dengan cepat. Belum cuba belum tahu, so tengoklah hasil sendiri.
  • Semasa dan selepas makanFree Smileys
Hah yang bahagian ini perlu dititk beratkan kerana segelintir budaya kita kadang lupa iaitu jangan minum air semasa makan dan mandi selepas makan bagi mengelakkan perut menjadi buncit. hah kepada mereka yang gemar bangun tidur terus buka peti sejuk elok dihentikan tabiat anda itu. Mungkin sekarang perut cantik tetapi tanpa anda sedari buncit itu semakin hari semakin naik.
  • Rajin Bersenam atau bersukan Free Icons
Kenalah rajin bersenam kalau tidak manalah nak nampak hasil. Selain itu untuk kebaikan kesihatan anda jugakan. Kalau susah sangat ala lari setempat jer dalam rumah 5-10minit setiap hari bukan mengambil masa lama pun. Betul tak?

No comments:

Post a Comment

sini..sini korang boleh komen ayat POWER ok ☻..
dan datang lepak sini lagi tau...seisi kutuk-mengutuk tidak akan dilayan.....Terima kasih

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meh Tukar Link