Thursday, August 5, 2010

♥5 Cara Tip Terus Ramping♥

Berjaya atau tidak tips yang langsing diberikan sebelum ini? Jikalau belum mungkin ini sedikit dapatkan menambahkan info kepada anda, tetapi anda perlu rajin mengamal ok

Tip-tips berikut adalah:-
  • Ada sesuatu yang mendorong anda makan banyak samada ada meraikan sesuatu @ sedang kesedihan. Daripada anda melayani perasaan sedih lebih baik anda cuba melakukan aktiviti luar , gunakan masa sebaik mungkin. Tidak salah hendak meraikan sesuatu tetapi perlu diingatkan pada sendiri yang anda sedang diet kawallah pemakanan itu.Jikalau anda terlalu mengikutkan perasaan boleh memberikan kesan yang buruk kepada badan.
  • Berdiet dengan rendah kalori sahaja belum dapatkan berat badan. Yang penting anda perlu bijak mengawal jenis pemakanan dan memilih waktu makan yang sesuai.
  • Makanan ringan yang sihat sperti yogurt, susu tanpa lemak, makanan tanpa kolestrol, sekarang dimarket terdapat banyak makanan ringan yang bebas lemak, kolestrol dan sebagainya boleh didapati. kalau payah nak dapat minum saja air kosong sebagai alas perut untuk sementara waktu
  • Jangan makan sambil berdiri @ berjalan kerana ia membuatkan kalori naik mendadak kerana tanpa sedar, ia akan membuatkan anda mengambil kalori terlalu banyak.
  • Semasa berdiet anda tidak boleh kekurangan vitamin dan mineral yang diperlukan oleh badan. Kekurangan kalori juga akan membuatkan makan banyak.

No comments:

Post a Comment

sini..sini korang boleh komen ayat POWER ok ☻..
dan datang lepak sini lagi tau...seisi kutuk-mengutuk tidak akan dilayan.....Terima kasih

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meh Tukar Link