Sunday, February 27, 2011

Gagal larikan peti besi

Peti besi yang berat itu pun mahu dilarikan tetapi cubaan mereka gagal dari sebuah kedai di Wisma Yakin, mereka gagal mengagal troli yang digunakan untuk melarikan peti berkenaan selepas satu rodanya terlanggar lubang lalu troli terbalik.

Perbuatan itu dilakukan oleh tiga penyamun termasuk dua kanak² gagal mengangkat peti besi itu yang terlalu berat, mereka meninggalkan di tepi jalan sebelum melarikan diri jerana bimbang diketahui orang ramai.

saksi berkata dia berehat diluar premis berkenaan kira² jam 7.30pg sebelum melihat tiga lelaki termasuk dua kanak² membawa satu peti besi menggunakan troli yang disorong dengan laju. kemudian troli terbalik menyebabkannya terjatuh. Dia juga melihat mereka berusaha mengangkat tetapi gagal dan cuba menolong dengan menyapa lalu mereka terkejut sambil melarikan diri. Ketika itu baru saya membelek peti tersebut, tersedar ia adalah peti besi keselamatan lalu bertindak menghubungi polis.


Peti besi itu kemungkinan dicuri dr sebuah premis perniagaan sekitar kawasan berkenaan yang cuba dilarikan. Ketua Polis Daerah Kota Kinabalu, Asisten Komisioner Ahmad Sofi Zakaria berkata mengesahkan kejadian itu dan masih dalam siasatan. Polis menerima laporan dari orang ramai yang mendakwa menenui peti besi terbiar diluar bangunan Wisma Yakin, peti berkenan yang masih berkunci dan ketiga² suspek kini diburu.

No comments:

Post a Comment

sini..sini korang boleh komen ayat POWER ok ☻..
dan datang lepak sini lagi tau...seisi kutuk-mengutuk tidak akan dilayan.....Terima kasih

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meh Tukar Link