Thursday, December 30, 2010

Harimau Malaya Juara Suzuki AFF dan 31Dec Cuti Umum

Hari ini kebanyakkan blogger akan menampilkan cerita tentang pasukan Harimau Malaya juara Suzuki AFF 2010. Jadi mar pun tidak berkecuali kerana semangat ini yg perlu kita tonjol supaya pasukan bola akan mampu menyedarkan kita tentang pasukan kita bukan calang-calang pemainnya tau, sesungguh mar bukan peminat bola atleast mar beri sokongan padu kepada pemain-pemain negara kita..

Harimau Malaya muncul juara Suzuki AFF 2010 dalam tempoh 14tahun, Malaysia menempa sejarah selepas berjaya menewaskan pihak Indonesia dengan agregat 4-2, walaupun kalah 1-2 pada final kedua .malam tadi di Stadium Gelora Bung Karno, Jakarta. Penjaga jol pasukan , Khairul Che Mat bermain dengan cemerlang daripada asakan bertubi-tubi termasuk sepakan penalti kapten skuad Garuda, Firman Utina.

Penyerang negara, Mohd Safee Mohd Sali menjaringkan gol membakar semangat pada minit ke-53 untuk pasukan Harimau Malaya mendahului 1-0.

"Walaupun Indonesia bangkit selepas mendapatkan gol penyamaan pada minit ke-71, K.Rajagobal berkata lagi masih menaruh kepercayaan kepada pemain untuk mempertahankan kelebihan yg kita ada, selepas gol kedua Indonesia, saya sedar masa sudah suntuk buat mereka dan kejuaraan pasti dirangkul oleh kita, katanya"

Selain membawa pulang trofi AFF, Malaysia meraih wang tunai sebanyak A$$100.000, sementara Indonesia mendapat A$$50.000. Pemain terbaik kejohana Piala Suzuki AFF dirangkul Kapten Indonesia, Firman Utina dan Mohd Safee Mohd Sali dinobatkan penjaring terbanyak. Tahniah..

Dan sambil itu Perdana Mentari, Datuk Seri NajibTun Razak dan Timbalannya, Tan Sri Nuhyiddin Yassin mengucapkan tahniah dan syabas atas kejayaan skuad bimbingan K.Rajagobal melakar kemenangan itu. Datuk Seri NajibTun Razak juga mengisytiharkan Jumaat 31 dec 2010 sebagai cuti umum bagi meraikan kejayaan sulung pasukan bola sepak kebangsaan itu.

Hah kan Malaysia kaya dengan pelbagai cuti, apalagi korang boleh ler plan nak kemana sambutan tahun baru 2011 nati ek . bg ler pendapat mana nk sambut klik sini
Yey kan dah kata Malaysia Boleh!!! cayalah

4 comments:

sini..sini korang boleh komen ayat POWER ok ☻..
dan datang lepak sini lagi tau...seisi kutuk-mengutuk tidak akan dilayan.....Terima kasih

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meh Tukar Link