Monday, August 2, 2010

Kuih Raya Homemade

Dari awal bulan 6 lagi sudah ramai mereka yang memulakan tempahan kueh raya dan makanya makin ramailah pembeli membuat tempahan untuk persediaan awal lagi sehinggakan bila terima kueh barulah tersedar eh banyak pula kueh yang aku tempahan dari merata-rata kawan. Bila dilonggokkan setempat punyalah banyak sampai boleh simpan ke raya haji pula...

Tidak kurang juga pada mar tahun lepas menerima tempahan dari rakan, sedara, jiran dan member internet ler. Tahun ini mar akan mulakan tempahan kueh raya walaupun tidak begitu cepat macam orang lain tetapi mereka yang biasa dengan akan berpuashati, harga berpatutan dan pelanggan akan cari kita balik betul tak?

Untuk pengetahuan kawan
, bukan mar yang menguli kueh tersebut tetapi kueh buatan makcik sedara mar yang memang sudah kurun lama membikin kueh ini. Walaupun mar bertindak sebagai agennya tetapi mar pun juga membantu bila masa terlapang kalu rajinla heheheh.

Selain itu kakak ipar mar pun membuat kueh shortbread ala ada coklat diatasnya, memang mabeles pergggh sedap babe..Kalu cakap saja belum tentu ada yang terliur tetapi bila sudah depan mata sekejap saja hilang dalam mulut. Tiap tahun saja penuh dapur susunan bekas kueh untuk pelanggan. Adui tak sabarnya nak makan kueh-kueh semua ini.

ok bye...

No comments:

Post a Comment

sini..sini korang boleh komen ayat POWER ok ☻..
dan datang lepak sini lagi tau...seisi kutuk-mengutuk tidak akan dilayan.....Terima kasih

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meh Tukar Link